Είναι μια πολύ ιδιαίτερη διαταραχή του λόγου, δύσκολα ανιχνεύσιμη λόγω της ποικιλίας των συμπτωμάτων, που  μπορεί να βρίσκονται διάχυτα σε μια, δύο ή και όλες τις γλωσσικές παραμέτρους (φωνολογία σημασιολογία, σύνταξη, μορφολογία, πραγματολογία)  και συνήθως αφορά παιδιά με καλό νοητικό δυναμικό που ξέρουν να κρύβουν καλά την γλωσσική τους αδυναμία.

Απαντάνε συνήθως εύστοχα και με λίγες κουβέντες, δίνουν την εντύπωση σοβαρού και μετρημένου παιδιού Αν λοιπόν δεν γίνει αντιληπτό το πρόβλημα στην προσχολική ηλικία από τους οικείους για να γίνει  αποκατάσταση εγκαίρως, τότε σίγουρα τα προβλήματα θα μεταφερθούν στο σχολείο όπου το παιδί καλείται να μυηθεί στο γραπτό λόγο.

Σημεία που μπορεί να μας υποψιάσουν:

Ενώ το παιδί γνωρίζει την ονομασία π.χ ενός τρόφιμου δεν μπορεί να το ανακαλέσει και αρχίζει να το περιγράφει.

Δυσκολεύεται να πει όλες τις συλλαβές σε μεγάλες λέξεις άλλες φορές χάνει συλλαβές και άλλες τις αντιμεταθέτει.

Η αφηγηματική του ικανότητα δεν είναι καλή και μεταπηδά απο το ένα στο άλλο χωρίς στο τέλος να βγαίνει νόημα από τα λεγόμενα του.

Δεν έχει σωστή χρονική αλληλουχία όταν αφηγείται.

Η Ειδική γλωσσική διαταραχή μπορεί να συνυπάρχει με  προβλήματα στην άρθρωση μπορεί και όχι.