Υπηρεσίες αξιολόγησης και συμβουλευτικής σε θέματα λογοθεραπείας και ειδικής αγωγής για όλες τις ηλικίες.

Η διαδικασία της αξιολόγησης ξεκινάει με την λήψη συνέντευξης και ιστορικού κατόπιν προχωρούμε στην συνεδρία αξιολόγησης η οποία περιλαμβάνει:

 Α) ΤΕΣΤ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

  • Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου : αποτελεί την ελληνική έκδοση του Word Finding Vocabulary Test (4η έκδοση) της C. Renfrew. (Ι. Βογινδρούκα, Α. Πρωτόπαπα, και Γ. Σιδερίδη, εκδόσεις γλαύκη)

  • School-age Language & Assesment Measures (S.L.A.M) (Crowley & Baigori): Αποτελεί ένα εργαλείο αξιολόγησης της αφηγηματικής ικανότητας των μαθητών,από την προσχολική ακόμα ηλικία,το όποιο εξετάζει δεξιότητες όπως σύνταξη,συμπεράσματα και επίλυση προβλημάτων,αιτιώδη συνάφεια,θεωρίες του νου,κοινωνικές , πραγματολογικές δεξιότητες κ.α

  • Τεστ ανίχνευσης για την Αναπτυξιακή δυσπραξία του λόγου: η δοκιμασία αποτελεί μία προσπάθεια για προσαρμογής στα ελληνικά, από το πρωτότυπο  τεστ STDAS-2, (Blakeley 2001) το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην ερευνητική διδακτορική διατριβή της δρ.Βαλσαμίδου Ι.Φανή SLP & sp.edu Intervantion specialist που εκπονήθηκε το 2015-2020 σε ελληνικό πληθυσμό.

  • ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΕΣΤ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ – DVIQ προσχολικής & σχολικής ηλικίας ( Σταυρακάκη & Τσιμπλή (2000) ο έλεγχος  της γλωσσικής νοημοσύνης γίνεται στα πλαίσια ανίχνευσης των διαφόρων διαταραχών της επικοινωνίας και του λόγου, προκειμένου να εντοπιστούν οι ενδεχόμενες δυσκολίες αλλά και να αποκλειστούν κάποιες άλλες.

  • CARS-3 Gilliam Autism Rating Scale, αξιολόγηση σοβαρότητας φάσματος αυτισμού, για παιδία με ΔΑΦ

  • DESK-3 screening test, τεστ για την ανάπτυξη του παιδιού από 3-6 ετών αξιολογεί αδρά βασικές δεξιότητες σε διάφορους  τομείς (γλωσσικό, γνωστικό,κοινωνικό,γραφοκινητικό).

  • ΑΤΥΠΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ

( Upbility Publications  L.T.D) ο έλεγχος της σχολικής ετοιμότητας είναι μια πολυεπίπεδη αξιολόγηση, διαφόρων αναπτυξιακών δεξιοτήτων που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για το χτίσιμο των μετέπειτα ακαδημαϊκών γνώσεων, κρίνεται απαραίτητος για την ομαλή μετάβαση των μαθητών από το νηπιαγωγείο στη δημοτική εκπαίδευση.

  • Raven Coloured Progressive Matrices (RCPM) τεστ πρακτικής νοημοσύνης (Raven et al. (2000) Σταθμίστηκε στα ελληνικά 2015, εκδόσεις ΜΟΤΙΒΟ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα παιδιά από 5 έως 11 + ετών για να διαπιστωθεί το εύρος λειτουργίας της πρακτικής- λογικής συλλογιστικής του παιδιού.

  •    Το Αθηνά τεστ:  εξετάζει δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την κατάκτηση των σχολικών δεξιοτήτων.  Το εν λόγω ψυχομετρικό εργαλείο έχει σταθμιστεί στο Ψυχομετρικό εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999, με βάση τον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό.

  • Φωνολογικό Τεστ (Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών, 1995). Εξετάζει τον τομέα φωνολογίας που ανήκει στο ευρύτερο γλωσσικό σύστημα.

  • ΑΤΥΠΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ: Μπορεί να μας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για δεξιότητες γραμματισμού (γραφής-ανάγνωσης) παιδιών σχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρούνται θεμελιώδης για την μετέπειτα ακαδημαϊκή πορεία του μαθητή.

·   Για την Αγγλική γλώσσα χρησιμοποιείται το τεστ: ’Κριτήριο Άτυπης Αξιολόγησης Βασικών Δεξιοτήτων Γραπτού Λόγου Αγγλικής Γλώσσας που έχει εκδοθεί από την Upbility Publications LTD το 2023 [ https://upbility.gr/products/atyph-aksiologhsh agglika?keyword=%CE%BA%CF%81%CE%B9],  συγγραφέας είναι η   δρ.Βαλσαμίδου Φανή, υπεύθυνη του Κέντρου λόγου και μαθησιακών δυσκολιών. Το εν λόγω τεστ εξετάζει  δεξιότητες που αφορούν την κατάκτηση της Αγγλικής γλώσσας αναλόγως το επίπεδο του κάθε μαθητή. Η έκθεση αξιολόγησης για την Αγγλική γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εξεταστικούς φορείς πιστοποίησης.

Β) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΜΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ:

  • Κλίμακα ADHDIV (DuPaul,Power,Anastasopoulos & Reid 1998) : ερωτηματολόγιο που μπορεί να δώσει πληροφορίες για θέματα, προσοχής και συγκέντρωσης

  • ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ & ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ (Goberis,D.(1999) Μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο στα ελληνικά, μπορεί να μας δώσει χρήσιμες πληροφορίες σε περιπτώσεις ελλειμάτων σε τομείς: έκφρασης αναγκών, αυτορρύθμισης, έκφρασης συναισθημάτων, αλληλεπίδρασης με τους άλλους, που χαρακτηρίζουν παιδιά όχι μόνο στα φάσμα του αυτισμού αλλά και σε άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.

  • ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΟΡΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος, ελέγχεται η προσαρμοστικότητα του παιδιού στο σχολείο και ανιχνεύονται ενδεχόμενες δυσκολίες για περαιτέρω διερεύνηση.

  • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΣΙΤΙΣΗΣ (Schuberth L, Amirault L, Case-Smith J. ( 2010), σύμφωνα με τα αναπτυξιακά ορόσημα σίτισης από 0-10 χρονών, μπορεί να μας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την ανάπτυξη των στοματο-προσωπικών  δεξιοτήτων και της σίτισης

  • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΉ ΗΛΙΚΙΑ (σύμφωνα με τα αναπτυξιακά ορόσημα ( Shelley Mulligan 2014), μπορεί να μας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για ενδεχόμενες δυσκολίες στην οργάνωση και στην ανάπτυξη του παιχνιδιού, όχι μόνο σε  παιδιά στα φάσμα του αυτισμού αλλά και σε  άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.

  • ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΗΣ ΡΟΗΣ (ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ) (Disability Determination Guidelines Texas Speech-Language-Hearing Association (TSHA).

    Μπορεί να μας δώσει  πληροφορίες  για το είδος και τη βαρύτητα των  δυσκολιών που χαρακτηρίζουν τα παιδιά με διαταραχές της ροής, όπως ο Τραυλισμούς,προκειμένου να σχεδιαστεί το εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα αποκατάστασης

    Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης παίρνουμε λίγο χρόνο για την ανάλυση των αποτελεσμάτων, κατόπιν συντάσσεται γραπτά η έκθεση αξιολόγησης και αποδίδεται αναλυτικά και επεξηγηματικά στον ενδιαφερόμενο.

Θα ενημερωθείτε αναλυτικά για:

  • Επίπεδα κατακτήσεις δεξιοτήτων

  • Εντοπισμών αδυναμιών και ελλειμμάτων

  • Αποκλεισμός διαταραχών

  • Ορισμό διαταραχών

  • Στοχοθεσία

  • Προτεινόμενες μέθοδοι αποκατάστασης

  • Προτεινόμενα προγράμματα αποκατάστασης

  • Συμβουλευτική γονέων

  • Συμβουλευτική δασκάλων, συνοδών, φροντιστών

  • Εποπτεία

  • Επανέλεγχο δεξιοτήτων και περαιτέρω στοχοθεσία σύμφωνα με την πρόοδο του μαθητή

Όλες οι δοκιμασίες και τα τεστ αξιολόγησης βασίζονται σε evidence based πρακτικές ο οποίες είναι αποδεκτές από την επιστημονική κοινότητα και εφαρμόζονται στην κλινική πρακτική, στους τομείς της ειδικής εκπαίδευσης.

*Τα τεστ συνυπολογίζονται  στη συνολική  εκτίμηση των δυσκολιών και δεν αποτελούν απο μόνα τους δείκτες κάποιας διαταραχής.